Артем Щербанюк - Свята огида
- Біблійний текст, який є основою розмірковування: Нечестива людина огидна для праведних, а для нечестивого огидний кожен, хто йде прямою дорогою (Притчі 29:27);
- Читаючи цей текст, ми бачимо як Соломон, тонко констатує факт про те, що взаємна неприязнь(огида) у праведників і нечестивих може бути взаємною. Щось викликає огиду у праведника - те, що робить нечестивий. Але у відповідь і у нечестивого щось може викликати огиду від того, що робить праведник;
- Яке значення слова "огида" з процитованого вірша - мерзенність, гидота, щось нестерпне, або неприйнятне. Тобто дане слово означає не лише природну огиду, а й неприйнятність;
- Спираючись на цей текст - що є гидотою для праведного? У праведного, в біблійному сенсі цього слова, по ідеї викликає огиду те, що викликає огиду у Господа. А що викликає у Господа огиду?
- Для розмірковування над поставленим питанням, візьмемо для прикладу світовий рух, який ховається за абревіатурою ЛГБТ. Які почуття у світового християнства викликають люди, які представляють себе рухом ЛГБТ?
- Відкриваючи біблію, яке ми бачимо відношення до явища ЛГБТ? Перше: історія Содома і Гоморри, записана в 14 розділі книги Буття. Друге: Історія, яка записана в 19 розділі книги Суддів. Жителі Веніамінового міста Гіві приходять до чоловіка, який прийняв до себе гостей і вимагають, щоб він видав приходьків задля того, щоб їх пізнати;
- Розглянемо наказ, щодо статевих відносин, записаний в книзі Левит 18:22 - "Не спатимеш з чоловіком, як із жінкою, бо це гидота";
- Покарання одностатевих стосунків в книзі Левит 20:13;
- В новому завіті ми зустрічаємо проблему ЛГБТ, читаючи послання до Римлян, до Коринтян і 1 послання до Тимофія. Причина наявності ЛГБТ очевидна - церкви, до яких посилається апостол, знаходяться на території Риму і Греції, де ці явища були нормою;
- Як оцінювати це питання з точки зору традиційного християнського богослів'я? Парадокс питання в тому, що більшість християн не визнають "старий завіт", відповідно починається еквілібристика з вибірковістю настанов, які потрібно виконувати, а які були дані суто євреям;
- Приклад: об'єднуються двоє людей гомосексуалів, створюється їхній шлюб і тепер вони виконують заповідь "не чини перелюбу". Висновок з вищесказаного: великій кількості церков потрібно переглянути своє ставлення до старого заповіту в позиції, що це не актуально, це для євреїв. Купа настанов щодо моралі знаходяться не в десяти заповідях, а в кодексі Мойсеєвому;
- Але в християнстві також присутні рухи, які вітають явище ЛГБТ і відносяться до нього лояльно, мотивуюче це відношення любов'ю до всіх;
- Існує можливість неправильного трактування текстів, в яких описуються статеві збочення народу (Історія Содому, Гомори і Гіві). Але, уважно читаючи книги Мойсея і послання Апостола, ми бачимо, що одностатеві стосунки є змістом і часто результатом ідолопоклонства;
- Отже: одностатеві стосунки є гріхом(гидотою);
- Тепер питання для нас, людей, які живуть в наш час. Як ми оцінюємо всі ці явища з нашої точки зору? По замовчуванню ми визначили, що це найстрашніший гріх і він знаходиться десь там... А ми тут, ми зберігаємо духовність і християнство;
- Деякі богослови, на противагу позиції дозволу ЛГБТ, наводять в приклад, що церква підтримувала такі негативні речі як: рабство, дискримінація жінок, расизм... І ще залишилось одне - одностатеві стосунки, адже це архаїчна позиція Мойсея, апостолів, які жили в своєму суспільстві. А им живемо в новий час;
- Кульмінаційне питання. Хто правий? Той, хто проти ЛГБТ руху, чи той хто проти рабства, дискримінації, расизму і заборону свободи ЛГБТ руху?
- Правильною відповіддю на це питання буде біблійна позиція. Подивившись по відношенню до чого в біблії використовується поняття "огида", то ми побачимо, що це буде не лише гомосексуалізм. Гидота - це: ідолопоклонство, культове спалення дітей в жертву, ворожіння, магія, окультизм, споживання нечистих тварини, принесення в жертву тварин з вадами, вдягання одягу одягу іншої статі (по цьому пункту мова не йде про подібність крою щоденного одягу), повернення жінки до чоловіка після розлучення, шахрайство. Також варто звернути увагу на весь перелік, який надається в текстах 1 Тимофія 1:8-11, Галатам 5 розділ;
- Фатальне питання після всього вище сказаного: якщо там утопають в гріхах і загнивають, а ми бережемо праведність - ми вільні від цих гріхів усіх? Ми вирішили, що ЛГБТ - це найстрашніший гріх. Але тоді, якщо в мене немає цього гріха, як в мене з іншими гріхами?
- Все наше суспільство просякнуте перелюбом. Ми можемо ненавидіти одностатеві чоловічі стосунки і в той же час жіночі одностатеві стосунки для нас є нормою, більш того, такі стосунки можуть навіть бути естетично приємними. Чим тоді ми відрізняємось від Содома і Гомори? У нас усвідомлення градації збите, спотворене. Ми самі собі придумали страшні гріхи, достойні кари, і інші гріхи, які є терпимими, хоча в біблії - це одне;
- По суті греко-римське суспільство нічим не відрізняється від сучасного: культурне процвітання, технічне процвітання, прогрес, війни, боротьба імперій, вільні статеві стосунки, права чоловіків і жінок, боротьба рабів за незалежність. Також присутнім було і змішане розуміння гріха: люди самі собі визначали вчинок, який є гріховним і неприпустимим;
- Чи в дійсності ми є людьми, які є носіями біблійного світогляду? У нас є однакове відношення до негативних явищ людської природи і гріха. Також є однакове Євангеліє, вістки спасіння, сили, яка може звільнити від будь-якого гріха, очистити і убілити - це великий духовний рівень до якого нас закликає Бог;
  Переглянути на YouTube